Sider

torsdag den 21. november 2013

Sy til din baby #11 - Fløjlsbukser med stjerner og et nyt buksemønster

Der har været stille på bloggen den seneste uges tid. Det skyldes blandt andet, at jeg har været på miniferie og julemarked i Jylland (mere om dette i et senere indlæg) et par dage, men også at jeg har haft travlt med at tegne et nyt buksemønster og ikke mindst klippe og sy tre par bukser efter det nye mønster.

Her er så det første resultat af det nye mønster. 





Bukserne er syet i mørkegrøn babyfløjl med stjerner. Der er monteret stribet rib i talje og ben.
Jeg har syet foer med usynlige sømme i bukserne så de er dejlige lune i denne kolde tid.
Jeg er ovenud tilfreds med mit nye mønster, pasformen er SÅ god til min lidt korte og brede dreng.

5 kommentarer:

  1. Sikke et flot par!
    Jeg er også igang med at klippe et nyt mønster ud på et par natbukser til sønnen min :)
    Hvor har du købt det flotte stof henne?
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Held og lykke med dit nye mønster, håber du bliver så tilfreds med resultatet som jeg er for mit.

      Stoffet er fra Stof og Stil.

      Slet
  2. Hvor er de flotte! Spændende med eget mønster og fin detalje med skjulte sømme, vender du dem så gennem et hul i foeret?

    SvarSlet
  3. Ja, jeg har vendt dem gennem et hul foeret i det ene ben. Til sidst har jeg syet en lille stigning langs hullet i foeret, så man ikke kommer til at stikke et ben ind i hullet :)

    SvarSlet
  4. Jeg synes de er smarte! Og sejt at du har lavet dit eget mønster, incl foer :-D

    SvarSlet