Sider

søndag den 12. januar 2014

Leggings

Jeg har syet mine første par leggings til Bulderbassen, det bliver bestemt ikke de sidste!

De er bløde, bevægelige, pæne (synes jeg, også til en dreng) og utrolig nemme at sy. Mønsteret er hjemmelavet, tegnet efter et par H&M natbukser. Dog med lidt bredere rib i benene. Mønsteret er tegnet uden at sprætte bukserne op først.

Stoffet har jeg købt i efteråret af Bybørn. Det er øko-tex jersey i den lækreste kvalitet. 





Jeg har egentlig haft mange planer med dette stof, men aldrig nået at føre dem ud i livet.. Nu er det blevet til disse leggings. Der er meget mere stof tilbage som helt sikkert skal bruge. Har i nogen forslag til hvad jeg yderligere skal lave af dette stof?

Jeg overvejer et lave en matchene savlesmæk. Jeg har dog ikke nogen overlocker eller tilsvarende, er der nogen der har erfaring med dette? Tænker om man ikke bare kan sy for- og bagstykke sammen ret mod ret og så vende den så retten kommer udad og syningen indad?


14 kommentarer:

  1. De er rigtig fine bukser - stoffet er super, kender godt der der med at have massere af planer med stoffet og så ende med ikke at få lavet noget :-)
    Tror bestemt godt du kan sy savlesmæk ret mod ret og så vende den - jeg har ikke nogle erfaringer med det, men jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke :-)
    Mvh
    Karin

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan heller ikke se at det skulle være noget problem at gøre det på den måde. Jeg prøver ihvertfald :)

      Slet
  2. Lækre leggings...jeg har en DIY med mønster på sådan en smæk du beskriver, så kig endelig forbi ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor lækkert, det vil jeg helt sikkert gøre :)

      Slet
  3. Hvor er de bare skønne de leggins! :-)
    Kh Sabrina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er også SÅ glad for dem :-) Faktisk så glad, at der er flere på vej :-)

      Slet
  4. De er lækre. Jeg syer også leggins til natbukser i øjeblikket. Jeg er bare så ideforladt, at jeg bruger et mønster fra Ottobre...
    Kh Eline

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er ikke noget i vejen med fortrygte mønstre :) Jeg havde bare ikke et leggins mønster liggende, så det måtte blive på den hjemmelavede måde :)

      Slet
  5. Hvor er de fine :)
    Du vandt førstehjælpspakken hos mig - tillykke! Send mig en mail med din adresse, så kommer den flyvende :)

    Kh. Betine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih hvor er jeg heldig, sender straks en mail :)

      Slet
  6. Laralil har i øvrigt en diy på savlesmæk på bloggen - men mønster i pdf :)

    SvarSlet
  7. De er blevet super fine! :-)

    SvarSlet