Sider

tirsdag den 29. oktober 2013

Tidsfordriv

Øv, kender i det, man strikker der ud af, uden at tænke på strikkeprøve og strikkefasthed?



Jeg er ved at strikke disse dejlig lune bukser til Bullerbassen. Pludselig synes jeg at de ser lidt smalle ud til min drengs måske lidt tykke numse og tænker - gad vide om han kan passe dem?
Drengen prøver de halvt færdige bukser med kun ét bukseben. Benet passer sådan set meget godt, der er fin plads til at vokse lidt. MEN, rundt om numsen er strikken helt udstrakt.
Nå, så må man jo til at beslutte om man skal lave dem færdig som de er, vel vidende at drengen kun kan passe dem maks et par uger, eller om man skal pille skidtet op og lave dem lidt større.
Det tog hele to dage at beslutte, men valget faldt på den sidste mulighed - jeg vil jo gerne, at han kan passe dem det meste af vinteren. Se det kalder jeg tidsfordriv!

Efter jeg har pillet skidtet op og startet forfra, har jeg mistet lidt lysten til at strikke på dem. De er kommet i skammekrogen sammen med så mange andre ting. Målet er dog at få dem færdig i løbet af november måned, så jeg kan præsenterer dem til "sy til din baby" (se evt. her eller i min venstre sidebar).

2 kommentarer:

  1. Øv hvor er det bare ærgerligt at det driller sådan!
    Jeg glæder mig til at se alle de fine ting du får lavet i november måned under "sy til din baby" :)
    Jeg deltager også selv, så håber jeg måske finder noget inspiration hos dig :o)
    Kh Sabrina / brineh.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er så irriterende!

      Jeg har tilføjet din blog til min læseliste og på bloglovin, så der er rig mulighed for at jeg får set dine fine projekter og forhåbentlig også kan blive inspireret. Jeg håber i hvert fald at kunne inspirere nogen af jer.

      Slet